სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
გურამ ნათენაძე
|
|
რაიონი
|
გარდაბანი
|
|
სკოლა
|
სსიპ სოფელ გამარჯვების საჯარო
სკოლა
|
|
ქალაქი
|
||
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
ხახუნის
ძალა და მისი მოქმედების შედეგები
|
||
ა)
პრობლემების განსაზღვრა
საბაზო საფეხურზე ფიზიკის სწავლებაში
არსებობს გამოწვევები, რაც უპირველეს ყოვლისა გამოიხატება შესწავლის ინტერესების
დაქვეითებაში. მოსწავლეები მშრალ ინფორმაციას, რომელსაც ის ჩვეულებრივ
სტანდარტულ გაკვეთილზე ღებულობს, ვერ იყენებს ცხოვრებაში ან თუნდაც სხვა თემის
სწავლებისას აღმოჩნდება, რომ მათ არ აქვთ მყარი ცოდნა. ამ პრობლემაზე არაერთხელ
გაიჟღერა კოლეგებს შორის მსჯელობისას. გადავწყვიტე ტრადიციულ მეთოდებთან ერთად,
გამოვიყენო სწავლების არატრადიციული მეთოდებიც. ვფიქრობ სასწავლო პროექტი ამის
შესაძლებლობებს მომცემს.
|
||
საგანი
|
||
ფიზიკა
|
||
დონე/კლასი
|
||
9
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
3კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
კვლ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის
საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს;
• არჩევს მონაცემების
მოპოვების გზებს (მაგ., ცდით, საველე სამუშაოს ჩატარებით, გამოკითხვით,
საკითხის ირგვლივ ლიტერატურის მოძიებით);
• განსაზღვრავს კვლევითი აქტივობების თანმიმდევრობას;
• არჩევს
სათანადო ხელსაწყოებს/ აღჭურვილობას/ინსტრუმენტებს;
• არჩევს
მონაცემების აღრიცხვის ფორმებს (ცხრილები, გრაფიკები, სიები, ფოტოები,
ჩანაწერები).
კვლ.IX.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის
განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა
სხვადასხვა საკომუნიკაციო
საშუალების გამოყენებით..
კვლ.IX.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასებ
ფიზ.IX.6. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა მოძრაობის
და ურთიერთქმედებების აღწერა.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• გეგმავს და ატარებს ცდებს ნიუტონის
კანონების მართებულობის შესამოწმებლად, აანალიზებს შედეგებს და გამოიტანს
შესაბამის დასკვნებს;
• აღწერს ნიუტონის კანონების
პრაქტიკული გამოყენების მაგალითებს;
• ჩამოთვლის მსოფლიო მიზიდულობის ,.დრეკადობისა
და ხახუნის ძალების გამოვლენის მაგალითებს;
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||
· ბ) პროექტის მიზანი: სწავლების
არატრადიციულ მეთოდების გამოყენებით მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფა
საგაკვეთილო და არასაგაკვეთილო პროცესში,მყარი საფუძვლიანი და გამოყენებადი
ცოდნის მიღებაა. სასწავლო პროცესის გამრავალფეროვნება და გახალისება.
ჩამოუყალიბდებათკრიტიკული აზროვნების უნარი,
· გააცნობიერებს ადამიანთა თანამშრომლობის
აუცილებლობას,
· ჩაერთვება საგაკვეთილო საქმიანობაში,
· გააცნობენ
თანატოლებს ინტერნეტის საშუალებით თავიანთ პროექტს,
· განუვითარდებათ თანამშრომლობის,ინტერვიუს აღების,კომუნიკაციის,ინფორმაციის
მოძიების და დახარისხების უნრ-ჩვევები
.გაიზრდება შემოგმედებითობა და
ფანტაზიის უნარი
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
როდის
აღიძვრება ხახუნის ძალა?
|
|
თემატური კითხვები
|
რაზეა დამოკიდებული ხახუნის
ძალის სიდიდე?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
ხახუნი- საზიანო თუ სასარგებლო
|
პროექტის რეფლექსია
საგანმანათლებლო პროექტის
რეფლექსია
სასწავლო პროექტი,არის როდესაც ადამიანთა ჯგუფი გარკევულ
დროში, განსაზღვრული რესურსებით კონკრეტული საქმიანობებით გეგმავს არსებული მდგომარეობის
შეცვლას სასურველი სიტუაციით,რასაც მოჰყვება იდეების ჩამოყალიბება (დაგეგმვა), მომზადება,
განხორციელება და შედეგების წარდგენა,პროექტის კეთება ციკლურ ბუნებას ღებულობს.
პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეები აყალიბებენ იდეას, გეგმავენ, ამზადებენ, ატარებენ და აანალიზებენ. მასწავლებელი
კი მონიტორინგს ახორციელებს და შეფასებების გადამოწმებას ახდენს.
ნებისმიერი
საგნის ათვისება გაცილებით უფრო ეფექტიანად ხდება იმ შემთხვევაში, როდესაც
მოსწავლე აქტიურად არის ჩამბული შესასწავლი საკითხის კვლევა ძიებაში და
ცნობისმოყვარეობას იკმაყოფილებს არამარტო მზა მასალის ათვისებით , არამედ
ინფორმაციის მოძიების , თვალსაჩინოებაზე მუშაობის , ინტერაქტიული სწავლების
პროცესში და დიდაქტიკური სახის თამაშებში
ჩაბმის გზით, ამიტომ საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლებისას განსაკუთრებული
ყურადღება ექცევა სპეციფიკური უნარ -ჩვევების განვითარებას.
თემის“ბუნების ძალები“ს შესახებ მოსწავლეთა
დიდმა ინტერესმა,პრობლემის აქტუალურობამ
მიბიძგა დამეგეგმა და
განმეხორციელებინა პროექტიმე-9 კლასში.უპირველეს
ყოვლისა, უნდა განმესაზღვრა საჭიროებები, რომელთა აღმოფხვრაც უნდა გამხდარიყო პროექტის მიზანი და
შესაბამისობა ესგ სტანდარტთან.
კვლ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს;
• არჩევს მონაცემების
მოპოვების გზებს (მაგ., ცდით, საველე სამუშაოს ჩატარებით, გამოკითხვით, საკითხის
ირგვლივ ლიტერატურის მოძიებით);
• განსაზღვრავს კვლევითი აქტივობების თანმიმდევრობას;
• არჩევს სათანადო ხელსაწყოებს/
აღჭურვილობას/ინსტრუმენტებს;
• არჩევს მონაცემების აღრიცხვის
ფორმებს (ცხრილები, გრაფიკები, სიები, ფოტოები, ჩანაწერები).
კვლ.IX.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების
აღრიცხვა.
კვლ.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების
გამოყენებით..
კვლ.IX.4.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
ანალიზი და შეფასებ
ფიზ.IX.6. მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა მოძრაობის და ურთიერთქმედებების აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• გეგმავს და ატარებს ცდებს
ნიუტონის კანონების მართებულობის შესამოწმებლად, აანალიზებს შედეგებს და გამოიტანს
შესაბამის დასკვნებს;
• აღწერს ნიუტონის კანონების
პრაქტიკული გამოყენების მაგალითებს;
• ჩამოთვლის მსოფლიო მიზიდულობის
,.დრეკადობისა და ხახუნის ძალების გამოვლენის მაგალითებს;
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
• ჩამოუყალიბდებათკრიტიკული
აზროვნების უნარი,
• გააცნობიერებს ადამიანთა
თანამშრომლობის აუცილებლობას,
• ჩაერთვება საგაკვეთილო
საქმიანობაში,
• გააცნობენ თანატოლებს ინტერნეტის საშუალებით თავიანთ პროექტს,
• განუვითარდებათ თანამშრომლობის,ინტერვიუს
აღების,კომუნიკაციის,ინფორმაციის მოძიების და დახარისხების უნრ-ჩვევები
.გაიზრდება შემოგმედებითობა
და ფანტაზიის უნარიწინასწარ გავესაუბრე თუ რა იცოდნენ მოსწავლეებმა არსებული
საკითხის შესახებ ან რა უნდოდათ გაეგოთ.გამოკითხვის შემდეგ საშუალება
მომეცა უნარებისა და ინტერესის გათვალისწინებით დამეგეგმა სამუშაო.
პროექტზე მუშაობა წარიმათა საინტერესოდ, მოსწავლეები
პასუხისმგებლობით მოეკიდნენ დაკისრებულ მოვალეობას, ამ ხნის განმავლობაში ვხვდებოდი(სამუშაო შეხვედრები) ჯგუფებს ვაკვირდებოდი და ვაკეთებდი შუალედურ
მონიტორინგს,ვამოწმებდი დავალებებს რამდენად სწორი მიმართულებით მიდიოდნენ
მოსწავლეები,კომუნიკაციაასევე ხორციელდებოდა
ელექტრონულად. თითოეულ შეხვედრას ვინიშნავდი (დღიურში) და ვაფასებდი წინასწარ შედგენილი
კრიტერიუმებით.
იმ რისკფაქტორის აღმოსაფხვრელად, რომ შესაძლოა რომელიმე მათგანს ვერ მოეძიებინა
საჭირო ინფორმაცია მივაწოდე ვებ გვერდების სია.
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებს განუვითარდათ თანამშრომლობის,
კომუნიკაციის, ინფორმაციის მოძიების და დახარისხების უნრ-ჩვევები, ჩამოუყალიბდათ გარემომცველ
სამყაროზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები,კრიტიკული აზროვნების უნარი,გააცნობიერეს ადამიანთა
თანამშრომლობის აუცილებლობა,ჩაერთვებიან საზოგადოებრივ საქმიანობაში,გამოიტანეს
სათანადო დასკვნები: თუ რამდენად მრავალფეროვანია საქართველოს ბუნება, მოსწავლეებმა
შეაფასეს თავიანთი ნამუშევარი თვითშეფასების კითხვარითა(ს)
(ჯ)
და გასასვლელი ბილეთებით(N1,N2,N3).
მიუხედავად საკმაოდ დიდი მასშტაბისა, ვფიქრობ
პროექტით მისაღწევ მიზანს მივაღწიე და შედეგზე გავედი,ამაში დამეხმარა პროექტ Chain Reaction-ში მიღებული გამოცდილება და დამუშავებული
თემა „მწვანე გათბობა“. პროექტზე მუშაობამ
მასწავლა, რომ თითოეული აქტივობის განხორციელების შემდეგ აუცილებელია ანალიზი, შემდეგი ნაბიჯების სწორად დასაგეგმად.
No comments:
Post a Comment