მასწავლებელთა პროფესიული
საქმიანობის შეფასება
სკოლა :სსიპ
გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფ გამარჯვების საჯარო სკოლა
დირექტორის სახელი გვარი: გურამ
ნათენაძე
მასწავლებლის სახელი გვარი:
სწავლების საგანი:
სწავლების კლასი:
შეფასების პერიოდი:
#
|
მიმართულებები
|
3 ქულა
|
2 ქულა
|
1 ქულა
|
ეფექტური
|
საჭიროების გაუმჯობესებას
|
ვერ აკმაყოფილებს
სტანდარტებს
|
||
1
|
სასწავლო პროცესის დაგეგმვა
|
|
|
|
2
|
კლასის მართვა
|
|
|
|
3
|
სწავლების პროცესი
|
|
|
|
4
|
შეფასების პროცესი
|
|
|
|
5
|
პროფესიული ქცევა და ურთიერთობები
|
|
|
|
6
|
პორტფოლიოს წარმოება
|
|
|
|
7
|
პროფესიული განვითარება
|
|
|
|
8
|
კლასგარეშე და სკოლის გარეშე საქმიანობა
|
|
|
|
9
|
დამატებითი ბონუსი
|
|
|
|
10
|
საბოლო შეფასება
|
|
|
|
კომენტარი:........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
მიმართულება
|
კრიტერიუმები
|
ეფექტური
|
საჭიროებს გაუმჯობესებას
|
ვერ აკმაყოფილებს
სტანდარტს
|
|
||||
3 ქულა
|
2 ქულა
|
1 ქულა
|
|||||||
სასწავლო პროცესის დაგეგმვა
კლასის მართვა
|
პროფესიული უნარები
საგნობრივი სტანდარტის
დაცვა და თემატური დაგეგმვა
შეფასების დაგეგმვა
მოსწავლეთა ჩართულობა
რესურსების გამოყენება
გარემოს დაგეგმვა
და სწავლების დიფერენცირება
მოსწავლეებთან
დამოკიდებულება და მოლოდინები
მოსწავლეთა პასუხისმგებლობა
და სოც-ემოციური კლორტი
დროის მართვა
|
სრულფასოვნად ფლობს საგანს.იცნობს უახლეს სამეცნიერო ინფორმაციას .
ყველა სასწავლო გეგმა მოიცავს სტანდარტის შესაბამისს სასწავლო მიზნებს,
აღწევს სხვადასხვა უნარების განვითარებას
გეგმავს შეფასებებს სწავლის შედეგებისა და სწავლის მონიტორინგის გაზომვის მიზნით
სასწავლო პროცესი აქტიურია, ის პასუხობს მოსწავლეთა ინტერესებს და საჭიროებებს
გეგმავს გაკვეთილებს რომლებზეც იყენებს მულტიკულტურულ სასწავლო მასალებს
გეგმავს ოთახის განლაგებას და აქტივობებს მოსწავლეთა გარკვეულ ჯგუფის
სწავლის საჭიროებისთვი
სამართლიანია, მოსწავლეებთან აქვს პოზიტიური ურთიერთობა. მოთხოოვს მათგან
მოლოდინების შესაბამის ქცევას
ქმნის მოსწავლეთა შორის სოციალური უნარების განვითარების ურთიერთობებს.
ასწავლის საკუთარი ქცევის რეგულირების და
საკუთარ ქმედებებზე პასუხისმგებლობის აღებას. ეფექტურად იყენებს წახალისების მექანიზმს.
საგაკვეთილო დროს იყენებს ეფექტურად . ახერხებს აქტივობებს შორის გადასვლებს.
|
ნაწილობრივ ფლობს საგანს
სასწავლო გეგმები გარკვეულწილად შეესაბამება სტანდარტებს
ქმნის შეფასებებს სწავლების მსვლელობისას
გეგმავს გაკვეთილებს რომლებიც ორიენტირებულია მოსწავლეების გარკვეული
ნაწილის დაინტერესებასა და ჩართულობაზე.
გაკვეთილებზე იყენებს კარგ და საშუალო ხარისხის სასწავლო მასალებს.
ოთახის განლაგება და სწავლის საჭიროებები ნაწილობრივ შეესაბამება გაკვეთილის
მიზნებს
|
ცუდად ფლობს საგანს
არ აქვს შემუშავებული თემატური სასწავლო გეგმები, ეპიზოდურად გეგმავს
მიზნის მიღწევის საშუალებებს.
აქვს მხოლოდ ტესტი და ისიც არა ეფექტური
გაკვეთილები არის ორიენტირებული მოსწავლეების ჩართულობასა და დაინტერესებისათვის.
გაკვეთილზე იყენებს დაბალი ხარისხის სასწავლო რესურსებს
არ გეგმავს სათანადო გარემოს შექმნას, არ იყენებს დიფერენცირების ელემენტებს
|
|||||
უმრავლესობასთან აქვს პოზიტიური ურთიერთობა, აქვს საკლასო ქცევის წესები
და სანქციები
ხშირად მიუთითებს მოსწავლეებს
კარგი ქცევის აუცილებლობაზე ცდილობს ასწავლოს მოსწავლეებს საკუთარი ქცევის რეგულირება. ხშირად მიმართავს წახალისებას
საგაკვეთილო დროს ხანდახან არამიზნობრივად იყენებს, აქვს ეფექტური გადასვლები აქტივობებს შორის
|
ქცევის წესებს და სანქციებს იყენებს ეპიზოდურად
საჯაროდ აძლევს მოსწავლეებს შენიშვნებს და კითხავს დისციპლინის დარღვევის
დროს. არ ახდენს მოსწავლეთა წახალისებას
საგაკვეთილო დროის უმეტეს ნაწილს არამიზნობრივად ხარჯავს
|
||||||||
სწავლება
|
სასწავლო მიზნების
გაცნობა და მოლოდინები
მასალის გადაცემა
და კავშირების დამყარება
მეთოდების გამოყენება
მოსწავლეთა ჩართულობა
|
მოსწავლეებს მკაფიოდ აცნობს სასწავლო მიზნებსა და მოლოდინებს უზიარებს
თავის მოლოდინებს
სასწავლო მასალას გადასცემს მკაფიოდ , ნათლად , კარგად შერჩეული მაგალითებით.
იყენებს წინარე ცოდნას.
მოსწავლეთა სწავლების სრულყოფის მიზნით იყენებს მრავალფეროვან სტრატეგიებს,
მასალებს, ტექნოლოგიებსა და დაჯგუფების მეთოდებს.
სასწავლო პროცესი ორიენტირებულია მოსწავლეებზე. უზრუნველყოფილია მათი
ჩართულობა და დიფერენცირებული სწავლება. მოსწავლეებს შეუძლიათ შეძენილი უნარების
განსხვავებულ კონტექსტში გამოყენება.
|
აცნობს სასწავლო მიზნებს თითეულ გაკვეთილის მიხედვით
განმარტავს ბუნდოვან საკითხებს ზოგჯერ გაუგებარი მსჯელობით. იშვიათად
იყენებს წინარე ცოდნას
იყენებს მცირე რაოდენობის სტრატეგიებს მისი მცდელობა ყოველთვის თანაბრად
წარმატებული არ არის
თითქმის ყველა მოსწავლეა ჩართული საგაკვეთილო პროცესში. მასწავლებელი
ხელს უწყობს მათი მსჯელობის, აზროვნების დისკუსიის უნარების განვითარებას. ეხმარება
შეძენილი უნარების სხვა კონტექსტში გამოსაყენებლად.
|
სასწავლო მიზნები ბუნდოვანია არ არის მაღალი მოლოდინები
მასალის გადაცემა ხდება ბუნდოვნად გაუგებარი ენით არ ხდება ცოდნის გააქტიურება.
ვერ ახერხებს მრავალფეროვანი მეთოდების და სტრატეგიების გამოყენებას.
გაკვეთილები ლექციური ხასიათისა, მოსწავლეები ძირითადად წიგნებში და
რვეულებში მუშაობენ. ვერ ახერხებს სწავლების დიფერენცირებას.
|
|||||
შეფასება
|
შეფასების კრიტერიუმები
მოსწავლეთა თვითშეფასება
შედეგების ანალიზი
მასწავლებლის
პროფესიული ქცევა და ურთიერთობები
|
შემუშავებული აქვს და მოსწავლეებს აცნობს ნამუშევრების შეფასების კრიტერიუმებს
და რუბრიკებს. შეფასების შედეგებს ითვალისწინებს დაგეგმვისას.
მოსწავლეები ახერხებენ საკუთარი ნამუშევრების თვითშეფასებას, შეუძლიათ
შეაფასონ სწავლის პროცესი. მასწავლებელი
მაღიარებს მათ მიღწევებს.
მასწავლებელი ორიენტირებულია
მოსწავლეთა შედეგებზე , ის აანალიზებს შედეგებს , გამოაქვს სათანადო დასკვნები
, აცნობს მოსწავლეებს და კოლეგებს .იყენებს კოლეგების რეკომენდაციებს სწავლების ხარისხის
გაუმჯობესების მიზნით.
მასწავლებელი აქტიური თანამშრომელია ახარხებს კომუნიკაციას კოლეგებთან,
მოსწავლეებთან და მშობლებთან. იყენებს მათ სასწავლო პროცესში . შემწყნარებელია მოსწავლეების
მიმართ , იცავს დისციპლინას
|
მოსწავლეებს აცნობს მათი ნამუშევრების რამდენიმე აუცილებელ მახასიათებელს.
ატარებს ზედაპირულ შეფასებას: მაგ: ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე.
მოსწავლეთა დიდი ნაწილი ახერხებს თვით შეფასებას სწავლის შედეგების გაუმჯობესების
მიზნით
მასწავლებელი აანალიზებს მოსწავლეთა შედეგებს ,თუმცა ნაკლებად ამახვილებს
ყურადღებას ეფექტურ მხარეებზე.
ახერხებს კომუნიკაციას კოლეგებთან, მშობლებთან, მოსწავლეებთან. მათგან
ითხოვს თანამშრომლობას მოხალისედ. იცავს დისციპლინას
|
არა აცნობს მოსწავლეებსშეფასების კრიტერიუმებს
მოსწავლეები ვერ ახერხებენ თვით შეფასებას
ინიშნავს შეფასებებს ანალიზის გარეშე. შეფასებიოს პროცესს იყენებს მხოლოდ
ნიშნების დასაწერად.
უჭირს ეფექტური კოპმუნიკაცია მოსწავლეებთან, კოლეგებთან, მშობლებტან.
უჭირს შინაგანა წესის მოთხოვნების დაცვა
|
|
||||
პორტფოლიოს წარმოება
|
ქმნის საკუთარ
ე.წ. პროფესიულ“ ფონდს“
|
მასწავლებელი აწარმოებს პროფესიულ საქაღალდეს, სადაც თავმოყრილია სხვადასხვა
სახის და შინაარსის დოკუმენტები, საქმიანობის ამსახველი ფოტო და ვიდეო მასალა მათ
იყენებს სწავლების ხარისხის ასამაღლებლად
|
მასწავლებელი აწარმოებს პროფესიულ საქაღალდეს, სადაც თავმოყრილია სხვადასხვა
სახის და შინაარსის დოკუმენტები, საქმიანობის ამსახველი ფოტო და ვიდეო მასალა
|
არ აწარმოებს პროფესიულ საქაღალდეს
|
|
||||
პროფესიული განვითარება
|
ზრუნავს პროფესიულ
განვითარებაზე
|
ესწრება ტრენინგ-პროგრამებს. მონაწილეობს კათედრის დაგეგმილ ღონისძიებებში,
ატარებს სამოდელო გაკვეთილებს ქმნის საგანმანათლებლო
რესურსებს
|
ესწრება ტრენინგ-პროგრამებს. მონაწილეობს კათედრის დაგეგმილ ღონისძიებებში,
იშვიათად ატარებს სამოდელო გაკვეთილებს
|
ნაკლებად / ან არ ზრუნავს პროფესიული განვითარებისათვის.
|
|||||
კლასგარეშე და სკოლის გარეშე საქმიანობა
|
სხვა კავშირები
|
იჩენს ინიციატივებს, აქტიურად მონაწილეობს მასწავლებელთა და მოსწავლეთა
კონფერენციებსა და ოლიმპიადებში , ახერხებსა მოსწავლეების დიდი ნაწილის საგნობრივ
წრეებში გაერთიანებას. ამოწმებს მათ შედეგებს და აძლევს უკუკავშირს. ურთიერთობს სხვა
საგანმანათლებლო დაწესებულებებთან.
|
იჩენს ინიციატივებს, აქტიურად მონაწილეობს მასწავლებელთა და მოსწავლეთა
კონფერენციებსა და ოლიმპიადებში , ახერხებსა მოსწავლეების დიდი ნაწილის საგნობრივ
წრეებში გაერთიანებას.
|
არაეფექტურად მონაწილეობს კლასგარეშე და სკოლის გარეშე საქმიანობაში
|
|||||
დამატებითი ბონუსი
|
პედსაბჭოს, კათედრის,
სამეურვეო საბჭოს, მოსწავლეთა თვითმმართველობის, კლასის დამრიგებლობის,სასკოლო კულტურისა
და მისიის სფეროში აქტიური მონაწილეობა.
|
სისტემატიურად
|
უმეტესწილად
|
იშვიათად
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
No comments:
Post a Comment